En väldigt vanlig onsdag

Precis kommit hem från en helt meningslös dag i skolan. Eftersom det inte var någon obligatorisk lektion valde många att stanna hemma för att jobba på uppsatsen som ska vara klar tills på fredag. Synd att man inte gjorde detsamma!

Nu har jag iaf laddat upp datorn, lite käk och annat gott. Nu blir det plugg i några timmar, sen kommer pappa och bror, så ska de dra ut mig på en löprunda *pust*. 

Almanacka 2009

I ett tidigare inlägg (som kan läsas här) skrev jag att jag letar efter en ny almanacka inför 2009. Husmusen tipsar i sin blogg om en almanacka från DesignTorget som både är snygg och stilren. Det är en miljövänlig A5-kalender, kostar 150 kr. Layout är skapad av Petter Antonisen. Perfekt som julklapp till sig själv eller en vän.



Foto: designtorget.se

En kylig tisdag

Idag har jag pluggat hela dagen (nästan iaf), jag har fått en hel del gjort så det känns skönt. Vi har haft väldigt kallt inne idag *brrr* så jag värmde en vetekudde för att ha i knät. Sia tyckte det såg mysigt ut och lade sig till rätta. Härlig pose!

Man ser en liten glimt av den bärbara datorn jag köpte i september, tror inte jag skrev vilken det blev. HP Pavilion dv5 1030 valde jag till slut och jag är jätte nöjd, har dock haft lite problem med touchen men det är en bagatell i det stora hela.



Hon håller hårt i mig med svansen.


Veckans fråga

Idag är det exakt en månad kvar till julafton vad passar inte bättre då än att veckans fråga får handla om julklappar. Har ni börjat köpa julklappar än?
Själv har jag inte börjat köpa julklappar än men jag har börjat göra en lista över vad nära och kära önskar sig.

Glöm inte rösta i höger spalt!


Resultat av förra veckans fråga!

Förra veckans fråga: Köper du nya kläder inför varje fest/utgång? är avslutad. Av 46 stycken som röstade blev resultatet: 5 röstade ja,12 stycken röstade nej och 29 röstade ibland. Med andra ord är det fler än jag som gärna klär sig i nya kläder när man ska på fest eller gå ut på krogen med vännerna.

Ny webbutik: Sevenyearsapart

Alexandra tipsade om ett ny webbutik som jag tyckte hade mycket snyggt och unikt. SEVENYEARSAPART är en webbutik som inriktar sig på unga människor och internationella märken.

Foto: sevenyearsapart.se

Ravishing Mad - Printed Loose Top i en löst sittande modell med pingvinärm och slimmad midja. Vit med svart tryck. Litet uppvik vid ärmslut. Handtryckt rosett/fluga på framsidan. 100% bomull. 725 kr

Alberto's Family - Cat. Varje katt är handgjord och unik. Med varje katt följer ett litet kort med personligt tillverkningsnummer samt en personlig påse i papper. Katten har en ögla på huvudet för upphängning. Huvud och kropp är fyllda med fleece. I varje tass ligger en liten tyngd insydd. Ögonen är två vita knappar och nosen är broderad. Kan handtvättas mycket varsamt. Svart med vita prickar. Ca 27 cm hög. 280 kr

Washing Mee - Halsband - Kugghjul Hänge i metall med ett svart och ett gult kugghjul. Kedja i metall. Kedja: 68 cm
Hänge: 9x3 cm, 175 kr

MOA - Top - EKO. Vit t-shirt i 100% ekologisk bomull med blått tryck, 399 kr

Per-fékt, en perfekt hud!

Det här är en produkt som jag har velat prova länga för att se om den är så bra som det sägs, jag är skeptisk men desto roligare är det att testa. Den heter Per-fékt Beauty Skin Perfection Gel och är en produkt som ska förbättra, skydda och göra huden perfekt. Bra va! (om det stämmer) 
I beskrivningen (eleven.se) kan man läsa att det är en genomskinlig gel som förbättrar och lyfter fram en perfekt hud. Man ska inte behöva gömma sig bakom traditionell foundations, primers, färgjusteringsprodukter och puder. Det är som din egen hud fast bättre. 
Denna avancerade formula glider lätt över din hy och förbättrar omedelbart din hudton, minimerar rodnad och hjälper till att tona ned stora porer och fina linjer. Finns att köpa hos eleven.se

Foto: eleven.se


Godmorgon!

Vad skönt det var att vakna imorse, trotts att jag kom i säng sent har jag sovit djup och vaknade förvånandsvärt utvilad. Det är fortfarande mörkt ute så jag har tänt ljus och ska alldeles strax fixa iordning frukost. Ska försöka få liv i sambon, han är hemma och är sjuk. En jobbig influensa, hoppas verkligen jag klarar mig den här gången. Har inte tid att bli sjuk nu när vi har examinationer framför oss. Idag har vi en kort dag i skolan, slutar redan vid ett, vilket är riktigt skönt.

Jag var inte riktigt nöjd med designen på bloggen (som vanligt). Eftersom jag inte är jätte duktig på HTML-koder eller webbdesign kommer det ta en tid, vad tycks än så länge, bättre än innan?

Nyheter hos Chicy

Chicy har fått in mycket snyggt, bland annat den här stickade klänningen Cutie Winter som finns i fyra färger. Lång modell med rund hals och fickor fram, 299 kr. Härlig nu i snön och kylan.


Foto: chicy.se

Egen designad almanacka

Inför 2009 ska jag beställa en ny almanacka, det lutar åt att det kommer bli en egendesginad från personligalmanacka.se. Problemet är bara att jag kan inte kan bestämma vad det ska stå på framsidan eller vilken färg jag ska ha.

Personligalmanacka.se är en sida där man kan skapa en, som namnet säger personlig almanacka utefter sina egna behov och önskemål. Den kostar 275 kr och då är frakt och moms inräknat.



Foto: www.personligalmanacka.se

Uppsats om en ko

Är det sant? tror inte det! Men himla roligt i alla fall.
Har du inte hört den här, gör det!
den är helt underbar!


Ursäkta röran...

...arbete pågår!


BETHAN Leather Thigh High Boot från TOPSHOP

Det har kommit storlekar min storlek också, Wheheei! Bättre sent än aldrig nu behöver jag bara lite pengar, typ 1300kr =/ *hmm* Sambon blir nog inte så glad hur jag än lägger fram det. Han anser att jag har massor med stövlar och alla ser enligt honom likadana ut. Men jag har faktiskt inga med klack.

Sån där gran... -sa du wonderbaum?

Hade jag köpt det här halsbandet från Asos hade min lillebror blivit överlycklig. Han har en wonderbaum i sin plånbok, av alla ställen! ska man lånar pengar av honom får man vädra dem först. Minst fem stycken i olika lukter har han i bilen. Det var rätt pinsamt en gång efter att jag hade åkt med honom och var inne på Ica och handlade när ett äldre par sniffade lite och kommenterade sins emellan att det luktade sån där gran som man brukar ha i bilen. Vi fick oss ett gott skratt! Det märks att han går fordonprogrammet, var annars har man wonderbaum högt och lågt =) Han är galet störtskön min bror!

Hannah Makes Things Enamel Magic Tree Necklace, ca 137 kr


Foto: asos.com

Jag en pratkvarn, näh du skämtar!

Seminariet gick riktigt bra idag, bättre än förväntat. Jag har inga direkta problem att prata för mig och om mina åsikter =/ *skratt* Det har min studiegrupp fått känna av! Det svåra är inte att få mig att prata utan att få mig att sluta prata (nä, så allvarligt är det inte).

Frågorna vi framförallt tog upp var hur vi som lärare/pedagoger ska hantera läs- och skrivsvårigheter i skolan, idag och i framtiden. En skrämmande siffra är att i genomsnitt finns det 4-8 elever i varje klass som har läs- och skrivsvårigheter/ dyselexi som inte får hjälp. Varför? Är det bara lärarens/ pedagogens ansvar eller ligger ansvaret på skolan, ledningen, regeringen? Hur ska en lärare/pedagog ensam klara av allt? krävs det ett fördelat ansvar, hur isf?

Massor med viktiga diskussioner togs upp som rör läs- och skirvsvårigheter. Många upprörda känslor och frustrerade kommentarer kom fram, vilket är lätt hänt eftersom vi är en stor klass med många skillda åsikter.

High Boot från TOPSHOP, Sorry! Item Out of Stock

Det här inlägget skrev jag imorse men alltid lika underbara blogg.se krånglade som vanligt och det gick inte att publicera. 

Sorry, Item Out of Stock?????


Hur kan de redan vara slut, de fanns inte i webbutik igår eftermiddag och imorse fanns det inga storlekar kvar, HUR??? Jag har länge letat efter ett par snygga högklackade, gärna overknee stövlar men inte hittat några som känts helt rätt förrän nu och då kan jag inte köpa dem *grrr*.
I ett tidigare inlägg skrev jag om ett par likadana fast i mocka, dem fanns inte heller kvar i min storlek. Vad är det här? hur kan de ta slut så fort eller är det något jag har missat? Jag hade ju så gärna velat ha dem =(

BETHAN Leather Thigh High Boot £110 (ca 1300kr) TOPSHOP


Foto: topshop.com

Torsdag

Det där med dålig hårdag *gah* Jag får verkligen inte till håret idag och ingen snygg mössa eller hatt har jag.
Idag har jag Litteraturseminarium, jag är bra förberedd så det ska allt gå bra. Vi slutar redan vid tolv så det ska bli skönt att komma hem lite tidigare. Sen får vi se vad dagen bär med sig =) 

Music of the day

Lady GaGa - Poker face

Veckans fråga

Köper ni nya kläder inför varje fest eller utgång? Jag är jätte löjlig när det gäller sånt, har jätte svårt att gå ut i plagg/kläder som jag använt innan, jag vill iaf ha något nytt på mig. Men det blir dyrt och jobbigt i längden.

Hur gör ni, köper ni alltid något nytt? Besvara gärna frågan till höger.

Ankle Boots åter i lager hos Topshop

De ursnygga Amelie Studded High Ankle boot finns åter i lager hos Topshop, för £75 blir dem dina (ca 900kr). Än så länge finns alla storlekar kvar.


Foto: topshop.com

Godmorgon

Vädret utanför är underbart, kallt och frostigt, solen har inte riktgt orkat sig över hustaken än. Vinter och julkänslor på hög nivå. Hörde att det fina vädret skulle hålla i sig ända fram till helgen och att det eventuellt skulle komma lite snö.

Idag har jag massor att plugga på schemat, vi har litteraturseminarium imorgon och om två veckor (tror jag) ska examinationsuppsattsen vara klar. Jag ska också mäta vår dörr, jag är nämligen tvungen att sy ett draperie eftersom det drar så kallt och när grannarna röker luktar det i hela våran lägenhet, jätte äckligt. Självklart tycker hyresvärdarna det är för dyrt och onödigt att täta dörren så vi får bara gilla läget. Jag hoppas att ett draperi i någon tjock bra kvalitet kan hjälpa lite iaf.

Recension: Seaweed, Aloe från Body Shop


Krämer är svårt tycker jag, jag varierar och byter märke ofta. Bioline och [Comfort Zone] är två favoriter som har fungerat jätte bra på mig, dock är båda märkena dyra så ibland blir man tvungen att köpa billigare alternativ. Då är Body Shop ett alternativ jag rekommenderar.

Just nu använder jag Body Shops Seaweed Mattifying Day Cream och Aloe Soothing Night Cream. Som dagkräm kombinerar jag Aloen och Seaweeden för att få en effekt som passar min hud allra bäst.

ProduktnamnSeaweed Mattifying Day Cream
Pris: 189 kr
Lukt: Fräsch
Hållbar: 12 månader
Innehåll/ mägd: 50 ml
Utlovat resultat: En fuktighetsbevarande gelé med ingredienser som ger ett matt och glansfritt resultat som räcker hela dagen.
Eget resultat: Matt, len aningen stram hud. Ett glansfritt resultat. Aningen sveda pga min känsliga hud. Fungerade bättre under sommaren jämfört kallare med klimat, då huden kräver massor med skydd.
Höll den vad den lovade: Ja och nej, ett matt och glansfritt resultat fick man men kändes inte direkt fuktighetsbevarande.
Sammanfattning: En bra kräm till ett riktigt bra pris. Rekommenderas mer till dem med problemhud/fet hud, inte för dem med känslig hud. Jag kombinerar den här krämen tillsammans med Aloe Soothing Night Cream och får ett perfekt resultat.
Betyg: 3/5

Produktnamn: Aloe Soothing Night Cream
Pris: 219 kr
Lukt: Väldigt mild, nästan luktfri.
Hållbar: 6 månader
Innehåll/ mängd: 50 ml
Utlovat resultat: Vårdande och lugnande kräm för känslig hud. Lindrar och hjälper hudens naturliga skydd. Lämnar den mjuk och smidig.
Eget resultat: Lugnar och dämpar rodnader, huden blir mjuk och följsam. Jag blir inte fet eller får blemmor, alla torra partier försvinner.
Höll den vad den lovade: Ja
Sammanfattning: Jag är väldigt nöjd med den här krämen, den ger varken sveda, rodnad eller utslag. Jag blir inte torr och får inga blemmor och den är billig, mycket kräm för pengarna.
Betyg: 4/5

Alla positioner är bra utom de dåliga

Här är vårat lilla bustroll Maja i en rätt udda position. Hon ser väldigt koncetrerad och tankfull ut. Kan inte tycka det ser så skönt ut. Men, men alla positioner är kanske bra utom dem dåligt. (Tyvärr blev bilderna lite suddiga, hann inte justera det).

Skönt att sträcka på "tårna" lite. Ser nästan ut som hon beundrar sina klor =) 


Med perfekt utsikt över matskålen finns det ingen risk att missa maten.


Snyggt hos TOPSHOP

De coolaste legginsen och de snyggaste stövlarna just nu kommer från TOPSHOP. Gillar fängelsekänslan över legginsen och den supersnygga klacken på stövlarna. Synd att de inte finns kvar i min storlek.

Block Stripe Leggings, (ca 215kr)
Bethan Tight High Boot, £110 (ca 1300kr). Tyvärr finns de bara kvar i strl 39-41).


Bilder: topshop.com

November favoriter

Några favoriter den här månaden, tyvärr inga färgklickar. Min färgskala är lika mörk som vädret utanför. Men jag tycker det är snyggt och trivs väldigt bra i enkla färger såsom blått, grått och svart. Jeans och stövlar är också två absoluta måsten i höst och vinter. Det här är jag i ett nötskal!

1. Unbalance cotton tee, xs-s, 329kr, Chicy. 2. BAMBI2 Leaher Tight hogh boot, strl 36-41, £110 (ca 1300 kr), TOPSHOP. 3. Snap jeans light vintage, Dr Denim, strl 25/32-33/34, 600kr, Wardrobe Stockholm. 4. Odd Molly Strumpor, 599kr, Sid and Sally.

Snyggaste klänningen från Asos

Snyggaste klänningen i en lagom prisklass kommer från ASOS och heter Zip Front Body Con Knitted Dress kostar ca 459 kr. Lika snygg till finare fester som till krogen.



Foto: asos.com

Cosas fyller 2 år!

Cosas fyller 2 år och det firas med massor av kalaspriser och fri frakt hela veckan t o m 16/11. Passa på och gör kalasfynd!

Bordlanterna 499 kr NU 399 kr
Majestätisk ljusstake 790 kr NU 490 kr



Bilder: cosas.se

IKEA Leksvik skohylla sökes!

Jag letar efter en IKEA Leksvik skohylla, vet du/ ni någon som vill bli av med sin i området göteborg - uddevalla - munkedal - trollhättan, snälla kontakta mig.

[email protected]



Bild: lånad av ikea.se

Tävla om ett Zinkhus hos Flitiga Fredrika

Tävla om ett vackert zinkhus från Walther & Co hos Butiken Flitiga Fredrika. Tävlingen pågår till den 20 november.


Whyred online outlet

I WHYREDs outletshop hittar man klassiska plagg från tidigare kollektioner samt reaplagg från deras nuvarande kollektion.
Det finns mycket snyggt som jag skulle vilja klicka hem bl.a. en svart/vit tight klänning, i strl S för 700kr, kjolen Isolin, mörkblå i strl 36 för 900kr. Klänningen Kira, i strl S kostar 900kr och Blusen Ava finns i strl 36 och kostar 600kr.




Bilder: Whyred.se

Ny Vogue t-shirt från Black Book

Den här T-shirten från Black Book landade på hallgolvet igår. ÄNTLIGEN! Tyvärr är jag inte 100% nöjd. Jag köpte en M (herr), vilket brukar vara lagom overzise för mig men den här är väldigt liten. Trycket sitter också snett, men jag vet inte, tror jag kommer att behåller den ändå.



Påmminnelse: Tradera auktion

Imorgon avlsutas min auktion på Tradera, mer exakt söndag klockan 15:11. Ville bara påminna om det!




Ett ljus i mörkret

Jul, jul strålande jul. Nu är det jul i nästan alla butiker, i tidningar och idag såg jag att de redan börjat med julmat på restaurangerna nere i stan, uch vad tidigt!
Jag har faktiskt än så länge lyckats hålla mig borta från allt som har med julen att göra, fram tills igår. För igår kunde jag inte låta bli att köpa Allt i hemmet julspecial, det fanns massor med fina tips och ideer som hör advent och julen till. På tal om advent så behöver jag verkligen köpa en ny adventsljusstake. Visste ni att adventsljusstaken symboliserar ljus i mörkret.

My Lovely Home, en jätte fin i zink med små hjärtan. Den är 34*12 cm och kostar 169 kr.
Cosas, en fyrkantig ljusstake i zink med genombrutna hjärtan på kanterna, 25*25 cm, kostar 95 kr.
CountryStyle, stilrent ljusfat i antikbehandlad matt, mörk zink. 31* 16* 2 cm, kostar 99 kr.
Stilero, en vacker ljuskrona tillverkad i galvinanisead metall kostar 160 kr hos .


Bilder:
anglaboden.se
cosas.se
countrystyle.se
stilero.se

Vackra Zinkhus

De vackra och ombloggade lyktorna i form av hus, kan man köpa hos ELSAS HEM. Huset nedan är ett stort hus med två våningar och kostar 669 kronor, handgjord och helt i zinkplåt.


Bild: elsashem.se

Klockor från TRITONI

Snyggaste klockorna kommer från TRITONI, här är Pure Pink och Great White båda finns att köpa hos NELLY för 999 kr respektive 899 kr. Den vita är min favorit eftersom den passar bäst till mig och mina färgval. Men den rosa är verkligen ljuvlig.

TRITONI har massor med läckra färger och modeller gå in här för att hitta just din favorit.

Bilder: nelly.com

Djurtights + fika

Idag har jag fikat med en kompis. Hon ska åka till Barcelona och jobba, spännande, modigt och helt galet enligt mig. Själv är jag den där rotade människan, jag trivs bra här, där jag kan lukta på blommarna... ja ni vet!

Självklart blev det lite shopping också (lika bra att passa på när man är i stan) Det blev inget mindre än ett par djurtights i färgen animal. Hiss eller diss, jag vet faktiskt inte själv än. Lite coola kanske?




Tradera auktion

Det är många som önskat fler bilder på Pumpsen som jag lagt ut på Tradera, här kommer några fler bilder. HÄR finns också fler bilder från ett tidigare inlägg!

Jag har använt dem 2 gånger (på en bröllopsfest och till krogen). Skorna är strl 36 men jag tycker dem är mer en 37a, klacken är 10,5 cm(utsida) 9 cm(insidan) varav 1,5 cm platå. Bilderna säger sitt!

Slutdatum: Söndag 9 november kl. 15:11




Alvas Hus för ett mer personligt hem

Alvas Hus har mycket fint för att skapa ett stämningsfullt och trivsamt hem. Inredning i landlig och romantisk stil för ett mer personligt hem.

En fin hjärtljusstake i vitmålat trä för kronljus/ levande ljus. Passar bra nu när mörkret är här och julen närmar sig. Kostar 289 kr.
Fantastiskt ovalt våningsfat i fil de fer, 399 kr.
Handgjorda strutar med kryddor i, gjorda i vackert papper med olika dofter i, 89 kr.
Zinkfat finns i tre olia storlekar kostar från 79 kr till 145 kr.



Bilder: Alvas Hus

Måndag morgon...

...och en härlig helg till ända. Det är november och inte långt kvar till julmånaden, jag som älskar julen längtar massor. Igår satte vi på vinterdäck, lite tidigt kanske men det är skönt att ha det gjort. 
Föreläsning om retorik samt tal- och röstvård idag, enligt mig två väldigt intressanta ämnen, så det ska bli roligt. Efter det blir det träning, vi springer antagligen från oss idag, skönt att slippa åka iväg för att träna, latmask som jag är =)
Det var min dag, får vi se om den bär med sig några härliga överraskningar. Vi kan ju alltid hoppas!


Song of the day

Kanye West- Love Lockdown


Smarta lösningar med innekatter

Det gäller att hitta på smarta lösningar om man har två innekatter och vill ha fint i fönstrerna. Det är många krukor, lyktor och ljusstakar som "ramlat" i golvet och gått sönder. Det är inte roligt att köpa fina prydnadssaker till hemmet när man vet att man inom en snar framtid kommer att få sopa upp skärvorna på golvet.
Många har påpeka att vi själva har valt att skaffa katter och att vi då också får gilla läget. Självklart, vi älskar våra två små galningar, Sia och Maja eller B1 och B2 som Christoffer kallar dem. Men ibland när lite väl många "olyckor" är framme blir man både trött och ledsen. Därför är det  viktigt att komma på lösningar, lösningar är det bästa!

En riktigt smart sak som räddat många prydnadssaker är dubbelhäftande klistermärken/kuddar som man fäster under önskat föremål. Jag köpte klistermärken som man använder till scrapbooking på Panduro för cirka 20 kronor. Det har varit toppen. Starkt och håller länge! Jag har än så länge inte fått några märken på fönsterbrädan och det har alltid gått att skrapa bort alla rester av klistret. Men jag kan inte lova att det alltid är så.



(Maja tyckte det var väldigt spännande)




Underbara morgon!

Det var en härlig morgon som vi vaknade upp till idag. Inget regn som knattrade mot fönsterbrädan, inga tjocka moln som gjorde världen utanför mörk och dyster. 
Istället vaknade vi av solen som började titta fram bakom husen och frosten som forfarande låg kvar som en vit hinna över bilarna och grönskan ute. Vi öppnade upp fönstrerna och vädrade in den härliga och friska morgonluften. Vi åt i lugn och ro nybakat bröd, tillsammans med dagens tidning och småprat. Ibland är det verkligen underbart att leva.  



RSS 2.0
Stella Kei Store