Recension: TROMBORG, Mineral Foundation


Foto: Christoffer Almqvist


Jag har alltid haft en problemhud och har det fortfarande. Under de kallare årstiderna, höst och vinter är det som värst. Jag får ont, är torr, det stramar, samtidigt som jag är både fet och får finnar. Foundation har jag inte haft möjlighet att använda periodvis, jag fick utslag, det sved, jag blev flammig och fet, alltid denna feta blanka yta. Det spelade ingen större roll vilket märke jag använde. Sen är jag ju kräsen också och har alltid velat ha ett naturligt resultat, det får absolut inte se översminkat eller onaturligt ut.

Jag provade TROMBORGS Mineral Foundation av en kompis och tyckte det kändes jätte bra. Kort därefter investerade jag i en själv och det var det bästa jag gjort. Underbar lyster! Concealer, foundation och puder i en och samma produkt. Helt oljefri, täpper inte till porerna utan läker, lugnar och vårdar huden, den har även spf skydd 15 - kan det bli bättre? Ja, den är 100 % naturlig och inte testad på djur. Jag rekommenderar att inskaffa två stycken, en mörkare och en ljusare. Den ljusare använder man i "mitten" av ansiktet, på de högre punkterna (pannan, näsan, hakan) och den mörkare ut mot kindbenen, tiningarna som rouge. Det blir ett mer naturligt resultat att använda två olika nyanser.

Det har nu gått två år och jag älskar den fortfarande. Jag har använt min konstant och har använt ungefär hälften av innehållet. Jag använder dock inget tjockt lager utan ett tunt jämt lager över hela ansiktet. Hållbarheten är MINST två år, inte märkt något som skulle tyda på att den börjar bli gammal än så länge. Med andra ord är den dryg, en vanlig foundation gjorde jag slut på bara några veckor.


Produktnamn: TROMBORG, Mineral Foundation
Pris: Borste: Deluxe Kabuki Buffer 269 kr + Foundation: 399 kr hudinstitutet
Färg: Vanilla
Hållbar: 24 månader (minst)
Resultat: Jag kan använda den utan problem, ingen fet hud, inga utslag eller sveda. Den ger ett naturlig och varaktigt resultat. Ger huden lyster, man känner sig fräsch och den täpper inte till porerna.  
Höll den vad den lovade?: Ja, absolut!
Minus: Blir det för tjockt lager, kan de se blankt ut eftersom den skimrar.  
Sammanfattning: Jag är jätte nöjd, bästa foundation jag provat. Den är jätte enkel att använda, går snabbt att få ett fint resultat. Rekommenderar den starkt, speciellt till dem som vill ha ett naturligt och fräscht resultat eller har problem med huden som jag själv.
Betyg: 5/5


Kommentarer
Postat av: Kat

Tack för tipset!

2008-09-15 @ 19:30:39
URL: http://hejkitkat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Stella Kei Store