Recension: Elisabeth Arden, Sheer Lights Illuminating Pen


Jag använder concealer dagligen. Framförallt för att dölja röda partier, hudutslag, blemmor och finnar. För mig är det viktigt att en concealer är täckande, samtidigt som den ger ett naturligt resultat.

För bästa resultat använder jag concealer efter dagkräm och innan foundation. Jag "duttar" på önskat område och arbeta sedan ut med fingrarna, använder man sig av en bra borste behövs inte det.  Concealer med pensel/borste tycker jag är det bästa, men det är en smaksak. 


Produktnamn: Elisabeth Arden, Sheer Lights Illuminating Pen

Pris: 299 kr

Köpställe: Kicks
Färg: Natural 02

Hållbar: 18 månader

Utlovat resultat: Dämpar röda nyanser, döljer finnar och blemmor. Ljusar upp mörka ringar under ögonen genom ljusreflekterande färgpigment.

Eget resultat: Dämpar något röda partier, inte tillräckligt. Svårt att få ett täckande och jämt resultat på mindre partier.
Plus: Fin färg som smälte in bra i hudtonen. Naturligt resultat.

Minus: Innehållet fördelades inte jämt i borsten, var därför svårt att använda borsten för att få fint resultat.

Höll den vad den lovade: Nej, det tycker jag inte.

Sammanfattning: Den var okej, men inte alls värd priset. Finns betydligt billigare concealer som är mycket bättre.
Betyg: 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Stella Kei Store