Status Quo - Till dig pappa!

Musik har alltid funnits bland oss, så långt tillbaka man kan komma har människor uppskattat musik. Vi har det i oss, vi blir påverkade av den medryckande rytmen och känslan som musik ger. Idag finns musiken överallt omkring oss, på köpcentret, på bussen, i personalrummet, i mobilen, I Ipoden och framförallt när vi kör bil, skränande ur högtalarna.
Jag själv är uppväxt med musik, både min mamma och pappa uppskattar och lyssnar mycket på musik, jag precis som dem gillar att ha musik runt omkring mig. När jag tränar är favorittillfället, jag blir både positivare till träningen och får mer energi. Det enda tillfället då jag absolut inte kan eller vill ha musik runt omkring mig är när jag pluggar, jag kan inte koncentrera mig då.  

Smaken är ju som baken, och det är väl tur det. Annars kanske vi inte hade haft det breda utbud med musikgenrer som vi har idag. Alltifrån rock, pop, punk till jazz, klassiskt och dansband. Lite av varje, då tröttnar man inte men mest lyssnar jag på rock och pop.  

Ett av min pappas favoritband är Status Quo, ett band som vi har fått lyssna på en hel del under min uppväxt. Ibland spelade han så högt att vi knappt klarade av att vara kvar inne i huset =) 

Till dig pappa, älskar dig!




Status Quo - Rockin' All Over the World



En av mina favoriter är den här:


Status Quo - In The Army Now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Stella Kei Store