Julen, en tid för lycka och sorg!

Jag är en av dem som älskar julen, en vit och frostig jul. Njuta och ha trevligt tillsammans med familj och vänner. Pyssla, baka pepparkakor, lussebullar och julgodis. Grädda julskinkan i flera timmar så det vattnas i munnen. Det är härligt, jag längtar massor! Det är tre månader kvar, det är synd att vi inte kan få njuta av tanken ett tag till, pang så är det jul i varje butik. Man hinner ju tröttna innan det är december, vilket jag tycker är jätte tråkigt.

Julen är inte bara en lycklig tid, vilket vi gärna glömmer. Jag har tur som har en underbar familj och massor med vänner som jag kan fira julen tillsammans med, men dem som inte har det blir julen en tid för vad man inte har och kanske aldrig kommer att kunna få. Ensamt skulle jag kunna tro.


Vacker glaskula dekorerad med snöstjärnor, Glasboll snöstjärna, 159 kr.
Elljusstake i metall i form av ett träd, 499 kr 


Bild/Foto: ellos.se

Kommentarer
Postat av: Tina

Glaskulan har varit min favorit i flera år, kanske jag köper den iår.

Ljusstaken är inte helt min smak men jag tror den eller en liknande finns i svart.

2008-10-02 @ 17:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Stella Kei Store